En lista

10 saker jag tycker om:
Kärlek som kan vara så underbar!
När sommaren är som bäst.
fina ord och texter
Skratt, i alla dessa former!
Rosiga kinder och röda läppar
Att ha på sig fina, fina klänningar.
Sextiotalet med allt vad det innebär.
Joy Division, Håkan Hellström och Markus Krunegård
Cupcakes med jordgubbar på!
Att bada i en stor sjö sent på kvällen när det är sommar.

9 saker jag tycker mindre om
Kärlek, för det kan även göra så ont!
Utryck som denna " tig kvinna, tala endast till tilltal". Tyvär får man höra den några gånger i veckan.
För självsäkra personer.
Pinsamma tystnader.
När folk tar ilandsproblem till nya ännu korkade nivåer.
Att visa känslor.
När man känner sig som ensamast.
Att prata med personer som inte kollar mig i ögonen.
Att må som jag gör nu.

8 fina ord och meningar som jag tycker om
Tack så mycket.
Jag krossar hellre mitt eget hjärta, en att krossa ditt.
Jag gjorde det för din skull.
Du är fin, precis som du är.
I had to leave the boy I loved behind, and I have never felt so alone. This song brings me closer to him, and hopefully some day we can see each other again.
Du är så söt när du ler, när dina skrattgroppar syns, när ögonen glittrar, ja, du är så söt när du ler!
Jag ska sjunga för sig, precsi så att du hör.

7 saker jag vill göra i framtiden
Åka världen runt med fina personer.
Bli så kär att jag knappt vet vad jag heter.
Flytta till en fin ljus lägenhet med högt i tak.
Skriva en dikt.
Hålla kontakten med alla vänner.
Börja skriva på en bok som mina barn får fortsätta på och som sedan deras barn får skriva i.
Att känna mig fri som en fågel.

6 böcker som jag tycker om
Flyga högt av Katarina Von Bredow
Hungerspelen av Susanne Collins
Harry Potter och den flammande bägaren av J.K Rowling
Fallen ängel av Becca Fitzpatrick
Cirkeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Flugornas Herre av William Golding

5 saker jag är rädd för
Att bli ensam
Smärta och känslor
Smärta i hjärtat som man vet inte beror på att man är sjuk eller håller på att få en hjärtattack.
Att bli riktigt, riktigt sårad.
Att jag ligger på min dödsbädd och ångrar att jag inte har gjort vissa saker i mitt liv.

4 ord som beskriver mig
Glad, oftast
Drömmare
Djup
Konstig

3 saker jag ser fram emot
Att få sommarlov.
Att se Hungerspelspremiären.
Varma, soliga vårdagar.

2 snygga killar
Sam Riley
Matthew Gray Gubler

1 bra låt
Set fire to the third bar med Snow patrol.


Kommentarer
Postat av: Carolina [FOTO]

Sv: Duuuu är fin Alicia!!



FÖRRESTEN, "9 saker som jag tycker mindre om... att må som jag gör nu" Kom ihåg att vi Oinkar ALLLLLLTID finns här Alicia! För jag vet hur du har mått och vad du har gått igenom, och jag finns här för att prata alla tider på dygnet! Även om jag retas för Matthew Gray Gubler ibland... hehehe! Men var kämpa, för du är en av de starkaste personer som jag nånsin träffat. Du är bäst Alicia!



(Förlåt att den här kommentaren blev en lång bok..) ♥

2012-03-15 @ 20:55:30
URL: http://carolinasphoto.blogg.se/
Postat av: En mållös Julia

Wow, vilket vackert inlägg!! Jag vet inte ens om man kan säga så, men något i det, med bilderna imellan… liksom… äh jag vet Inte! Det träffade! Det där tig kvinna… usch! Jag ska giva dom på moppo!! ;D

2012-03-15 @ 22:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0